Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /home/u442528224/domains/hromadske.space/public_html/wp-content/mu-plugins/PluginOrganizerMU.class.php on line 27
На що скаржаться пацієнти медзакладів Кіровоградщини в НСЗУ – Громадське Місце Кропивницький

#громадськемісце На що скаржаться пацієнти медзакладів Кіровоградщини в НСЗУ #кропивницький #kropyvnytskyi

На що скаржаться пацієнти медзакладів Кіровоградщини в НСЗУ

Подача скарги до Національної служби здоров’я України не є лише формальністю. Протягом поточного року зареєстровано 1 080 звернень від пацієнтів, що стосуються отримання медичної допомоги. Про це повідомила пресслужба НСЗУ.

.responsive1 { width: 300px; height: 250px; }
@media(min-width: 500px) { .responsive1 { width: 468px; height: 60px; } }
@media(min-width: 800px) { .responsive1 { width: 728px; height: 90px; } }


Найчастіше скарги надходять через відмову у наданні послуг, які передбачені Програмою медичних гарантій (28,8%), а також через вимагання коштів за послуги, витратні матеріали та лікарські засоби (23,9%). Така практика є незаконною, оскільки вартість медичних послуг сплачується НСЗУ закладам з договором.

«З початку 2024 року пацієнти з Кіровоградської області подали 13 скарг щодо порушення їхніх прав у 11 лікарнях. Важливо розуміти, що подача скарги – це можливість зробити свій внесок у вдосконалення медичної системи. Медичні установи, на які часто надходять скарги, перебувають під особливим наглядом НСЗУ. Кожен випадок порушення прав пацієнтів має свої особливості, але важливо, щоб пацієнти не мовчали, коли порушуються їхні права або вимагаються додаткові кошти за медичні послуги, які вже оплачені державою», – наголошує заступниця директора Східного міжрегіонального департаменту НСЗУ Наталія Шуліка.

Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях країни, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.

Кожна з лікарень Кіровоградської області отримала по одній або по дві скарги від пацієнтів. Найчастіше люди скаржаться на відмову у наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій. Таких скарг  НСЗУ отримала 6. П’ять вернень надійшло  щодо вимагання коштів за надання медичних послуг. Серед іншого, пацієнти також нарікають на  неякісні послуги.

“Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і  відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу”, – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав?

1.Звернутися зі скаргою до головного лікаря.

2.Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.

3.Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі “Громадянам”: https://cutt.ly/hewPO7gU.

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

— За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.

— Надіслати офіційний лист на електронну пошту: [email protected].

— Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.

— Написати звернення на особистому прийомі громадян.

Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, Youtube, Instagram. Сподобалася стаття? Пошир її на своїй сторінці:

ДЖЕРЕЛО